پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
4091
-
الف
+

بازی در نقش زنی متکبر و خودخواه

به بهانه بازپخش مجموعه تلویزیونی «روزگار قریب»، با زهره حمیدی به گفت‌وگو نشستیم.

به بهانه بازپخش مجموعه تلویزیونی «روزگار قریب» از آی‌فیلم فارسی، با زهره حمیدی، یکی از بازیگران این سریال به گفت‌وگو نشستیم.

زهره حمیدی در سریال «روزگار قریب» ایفاگر نقش شمس پهلوی است. نقش جذابی که برای هر بازیگری می‌ تواند وسوسه برانگیز باشد. حمیدی هم بر این مسئله تاکید دارد که این نقش را با وجود کوتاه بودنش دوست داشته و سعی کرده تمام توان خود را برای ایفای آن به کار گیرد و به همین دلیل، مطالعاتی در زمینه زندگی و خصوصیات اخلاقی و رفتاری شمس پهلوی داشته است. حمیدی حضور یک تیم حرفه ای شامل کارگردان، بازیگران و عوامل کاربلد را دلیل اصلی جذابیت و ماندگاری سریال روزگار قریب بر می‌ شمرد و تاکید می کند همه امور در سریال کیانوش عیاری، به درستی و بر اساس حساب و کتاب پیش می رفته است. بازیگر روزگار قریب از اقبال مردم به این سریال سخن می‌ گوید و این که از همین بازخوردها متوجه بازپخش آن از شبکه آی فیلم شده است. او تاکید می ‌کند عیاری به عنوان کارگردان و نویسنده سریال روزگار قریب نگاه جامع و کاملی به زندگی دکتر محمد قریب داشته است. سریال های کارآگاه، تولدی دیگر، نرگس، دردسر والدین، دوران سرکشی، گمگشته، طلسم شدگان، آهوی ماه نهم، شوق پرواز و آخرین دعوت از جمله سریال هایی است که حمیدی در آنها به ایفای نقش پرداخته.

شبکه آی فیلم این شب ها سریال «روزگار قریب» را بر روی آنتن داشت که به تازگی به رسیده است. به همین بهانه، گفت و گویی داشته ایم با زهره حمیدی بازیگر نقش شمس پهلوی در این اثر نمایشی جذاب و ماندگار.

_ اطلاع دارید که سریال «روزگار قریب» این شب ها در حال بازپخش از شبکه آی فیلم است؟

از بازخورد مردم متوجه شدم که آی فیلم در حال پخش روزگار قریب است. خودم هم اگر در خانه باشم سریال را می بینم.

_ شما در این سریال ایفای نقش شمس پهلوی را برعهده دارید. ایفای چنین نقش خاص و ویژه ای چقدر برای خودتان جذابیت داشت؟

 خیلی زیاد. همان لحظه که آقای عیاری چنین نقشی را پیشنهاد دادند واقعاً برای خودم خیلی جالب و جذاب بود. سعی کردم پیش از آغاز تصویربرداری مطالعاتی درباره خصوصیات رفتاری و اخلاقی شمس پهلوی داشته باشم و به شناخت مناسبی از او برسم. با این که نقش چندان بلندی در سریال نبود؛ اما برایم جذاب بود و خیلی دوستش داشتم. تجربه خیلی خوبی بود و سر صحنه بدون استرس و در آرامش کار می ‌کردیم.

_ بعد از روزگار قریب شاهد حضور کاراکتر شمس پهلوی در سریال های دیگر از جمله «معمای شاه» بودیم. محمدرضا ورزی کارگردان معمای شاه پیشنهاد بازی در این نقش را به شما ندادند؟

خیر، متاسفانه چنین پیشنهادی نشد.

_ سریال روزگار قریب درباره زندگی دکتر محمد قریب پزشک سرشناس ایرانی است. خودتان قبل از بازی در این سریال، چقدر از دکتر قریب شناخت داشتید؟

 به شخصه خیلی کم. تنها اسمی از ایشان شنیده بودم اما برای حضور در سریال، مطالعاتی داشتم تا به یک شناخت حداقلی از دکتر قریب برسم.

_ روزگار قریب از جمله سریال های برخوردار و پربیننده یکی دو دهه اخیر تلویزیون است. دلایل این جذابیت و ماندگاری را در چه می دانید؟

 یک تیم حرفه ‌ای شامل کارگردان، بازیگران و عوامل خوب و توانمند در این سریال دور هم جمع شده بودند. آقای عیاری کارگردان کاربلد و خوش ذوقی است و کارنامه درخشان و قابل دفاعی دارد. بازیگران توانایی هم در سریال حضور داشتند که واقعاً برای نقش ‌هایشان مایه می ‌گذاشتند و تلاش می کردند. همه چیز خوب پیش می رفت و روند کارها خیلی درست و حساب شده بود. از سوی دیگر، قصه جذابی برای سریال طراحی و همه چیز به شکل واقعی و جذاب به تصویر کشیده شده بود. آقای عیاری نگاه کامل و جامعی به ابعاد و مختلف زندگی دکتر قریب داشتند.

_ در پاسخ به پرسش اول به این موضوع اشاره کردید که از بازخوردها متوجه بازپخش روزگار قریب از شبکه آی‌فیلم شده اید. استقبال مردم از سریال چه در نمایش اولیه و چه در بازپخش های بعدی چگونه بوده است؟

 من هیچ واکنش منفی و بدی ندیدم، چه در مورد خود سریال و چه درباره نقشی که خودم برعهده داشتم. با اینکه شمس پهلوی زن خودخواهی بوده و رفتار متکبرانه ای داشته است؛ اما واکنش مردم نسبت به من به عنوان بازیگر این نقش منفی نبود. خود سریال را هم خیلی دوست داشتند و از آن استقبال می ‌کردند.

 _ چه مدت درگیر بازی در سریال روزگار قریب بودید؟

نقش من در سریال خیلی طولانی نبود. فکر می‌کنم ۱۵ روز درگیر کار و جلوی دوربین بودم.

_ به نظرتان نگاهی که در سریال نسبت به تاریخ و شخصیت‌ های معاصر وجود دارد منصفانه و بی طرفانه است؟

به نظرم، نه. منصفانه نیست؛ اما نمی خواهم در این مورد بیشتر صحبت کنم.

_ چه ملاک‌ ها و معیارهایی را در انتخاب نقش‌ ها مد نظر دارید؟

 در مرتبه اول، کارگردانی که قرار است با هم همکاری داشته باشیم برایم خیلی اهمیت دارد. حتماً به این موضوع توجه ویژه می‌کنم. فیلمنامه هم برایم خیلی مهم است. گروهی که قرار است با آنها کار کنم هم از معیارهای اصلی انتخاب و حضورم در یک فیلم یا سریال به شمار می رود. برایم خیلی اهمیت دارد که با چه گروهی قرار است همکاری داشته باشم.

_ مخاطب سریال های شبکه آی فیلم هستید؟

بله، به خصوص سریال های قدیمی را خیلی دوست دارم و اگر فرصت کنم حتما تماشا می کنم. به نظرم سریال های قدیمی همچنان جذاب هستند و ارزش تماشا دارند. مردم با بازیگران این سریال ها خاطرات زیادی دارند و از دیدن بازی هایشان لذت می برند. متاسفانه بعضی از سریال های امروزی جذابیت چندانی ندارند و نمی ‌توانند با مخاطبان ارتباط برقرار کنند. بازیگرانی هم در این سریال ها حضور دارند که تازه وارد هستند و برای مخاطب آشنا به نظر نمی‌ رسند. در نتیجه، بیننده با آنها همذات پنداری نمی‌ کند و باورشان ندارد.

_ این روزها چه می کنید و مشغول چه کاری هستید؟

 در حال بازی در سریال «زخم و خنجر» به کارگردانی آقای حسین گنج خانی هستم. این سریال حال و هوای محرم دارد و یک اثر مناسبتی است.


جدول پخش شبکه آی فیلم

مشاهده و دانلود سریال «روزگار قریب»

م ن / س م

نظر شما
ارسال نظر