پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
4128
-
الف
+

مروری بر کارنامه هنری حمیدرضا صدر

به بهانه درگذشت حمیدرضا صدر، کارشناس فوتبال و منتقد هنری، مروری بر کارنامه حرفه‌ای وی داشته ایم.

به بهانه درگذشت حمیدرضا صدر، کارشناس فوتبال و منتقد هنری، مروری بر کارنامه حرفه‌ای وی داشته ایم.

به گزارش آی‌فیلم، حمیدرضا صدر که مدتی مبتلا به سرطان پروستات بود، روز گذشته، 25 تیر دار فانی را وداع گفت و بسیاری از دوستداران خود را بهت زده ساخت. در این یادداشت کوتاه به زندگی پر فراز و نشیب وی نگاهی می‌اندازیم.

حمیدرضا صدر متولد ۳۰ فروردین ۱۳۳۵ است. او معمولاً به عنوان کارشناس فوتبال به برنامه‌های صدا و سیما دعوت می‌شد. صدر علاوه بر اشتغال به حوزه فوتبال، کارشناس سینما و منتقد فیلم نیز بود و در نشریه «هفت» در رابطه با سینما قلم می‌زد.

حمیدرضا صدر بدلیل طرز بیان منحصربفرد و دانش فوق العاده اش در زمینه فوتبال موردتوجه فوتبال دوستان ایرانی بود. او دارای مدرک کارشناسی اقتصاد و کارشناسی ارشد شهرسازی از دانشکده هنرهای زیبا، دانشگاه تهران بود. صدر برای ادامه تحصیل راهی انگلستان شد و در مقطع دکترا از دانشگاه لیدز بریتانیا موفق به اخذ مدرک دکترا شد.

از جمله فعالیت‌های وی در حوزه مطبوعات می‌توان به فعالیت در روزنامه شرق، ماهنامه سینمایی فیلم، نشریه بانی فیلم، مجله فیلم،  زن روز، هفت، مجله سروش، تهران امروز، وبگاه، گل[ و تعدادی نشریه ورزشی مشهور اشاره کرد.

در حوزه فوتبال نیز می‌توان گفت که صدر در اکثر برنامه‌های زنده فوتبال در شبکه سوم سیما حضور داشت. او همچنین در برنامه آن سوی نیمکت در شبکه ورزش به عنوان کارشناس شرکت می‌کرد. همچنین، وی در مستند تاریخچه شهرآورد فوتبال ایران ساختهٔ مزدک میرزایی به عنوان کارشناس کار کرده‌است.

از جمله دیگر فعالیت‌های هنری وی شرکت در برنامه‌های تماشاخانه ایرانشهر بود.

گفتنی است، در تیر ۱۴۰۰ برای بار نخست خبر ابتلای صدر به بیماری سرطان رسانه‌ای شد. دختر او با اعلام خبر ابتلای پدرش به بیماری سرطان بیان داشت که او قریب به سه سال بوده است که با این بیماری دست‌وپنجه نرم می‌کرده است. در مقطعی از ابتلا به بیماری وضعیت وی رو به وخامت گذاشت و بابت همین موضوع و عدم کشش بدن، شیمی‌درمانی او متوقف شد. سرانجام وی در صبح روز ۲۵ تیر ۱۴۰۰ براثر بیماری سرطان درگذشت.

وب‌سایت آی‌فیلم درگذشت این منتقد هنری و ورزشی را به دوستداران او تسلیت می‌گوید.

بیشتر بخوانید:

جدول پخش شبکه آی‌فیلم

م ه / س م

نظر شما
ارسال نظر