پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
994
-
الف
+

چه توفیقی از این بهتر که خلقی را بخندانی؟

دهم اردیبهشت زادروز زنده‌یاد «منوچهر نوذری» هنرپیشه فقید عرصه سینما، رادیو و تلویزیون است.

امروز زادروز زنده‌یاد «منوچهر نوذری» است؛ مجری، بازیگر و گوینده‌ای که همیشه یاد و نامش جاودان است.

به گزارش آی‌فیلم، منوچهر نوذری از پیشگامان هنر دوبله در ۱۰ اردیبهشت  ۱۳۱۵ خورشیدی در قزوین دیده به جهان گشود. نوذری که از نخستین گویندگان تاریخ دوبله در ایران به شمار می رفت، فعالیت هنری خود را از ۱۳۳۲خورشیدی آغاز کرد و بعد از آن در رادیو مشغول به کار شد و فعالیت خود در سینما را از ۱۳۳۸خورشیدی به عنوان دستیار فنی آغاز کرد. ایرج نوذری هنرپیشه و قهرمان کون فو ایران پسر وی است.

نوذری نخستین مجری تلویزیون ایران بود. وی در خصوص نخستین حضور خود مقابل دوربین تلویزیون می گوید: من نخستین فردی بودم که در تلویزیون ایران مقابل دوربین رفتم و گفتم نام جعبه‌ای که تصویر من را در آن می‌بینید، تلویزیون است. در واقع نخستین فرستنده تلویزیونی تاریخ ایران ساعت ۱۷ جمعه یازدهم مهر ۱۳۳۷خورشیدی آغاز به کار کرد و از آن تاریخ به بعد، ایران نیز صاحب این تکنولوژی شد، بدون شک عمده شهرت منوچهر نوذری برای مجری‌گری وی بود. یکی از بهترین اجراهای وی که از پرطرفداران برنامه های تلویزیون محسوب می شد، اجرای مسابقه هفته بود. در واقع جذابیت مسابقه هفته بیش از هر چیز به مجری آن وابسته بود؛ به مجری حاضر جواب و شوخی که همه را پای تلویزیون می‌نشاند. نوذری  در کار خود خبره و مطمئن بود و به راحتی یک برنامه یک ساعته پر از پرسش و پاسخ درباره اطلاعات عمومی را به یکی از پربیینده‌ترین برنامه تلویزیون تبدیل کرد.

والی‌زاده: برنامه «صبح جمعه با شما» دوازده سال ادامه داشت

 همچنین حضور او با اجرای چند نقش در برنامه رادیویی «صبح جمعه با شما» و کارگردانی این برنامه از دیگر فعالیت های منوچهر نوذری محسوب می شود. نوذری در طول فعالیت خود در عرصه اجرا برنامه‌هایی مانند مسابقه ثانیه‌ها، تهران ساعت ۲۰، مسابقه جمعه‌ها، هزار برگ، هزار رنگ و چهره‌ها را اجرا کرد، این مسابقات بیشتر با محوریت حضور شرکت کننده در استودیو جلوی دوربین رفتند.

ه خ / س م

نظر شما
ارسال نظر