پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
4010
-
الف
+

پخش 6 فیلم کوتاه در برنامه سینمای کوتاه

با پخش 6 قسمت از برنامه «سینمای کوتاه» تا کنون شاهد پخش 6 فیلم و انیمیشن کوتاه در قالب این برنامه از شبکه آی‌فیلم بوده‌اید.

با پخش 6 قسمت از برنامه «سینمای کوتاه» تا کنون شاهد پخش 6 فیلم و انیمیشن کوتاه در قالب این برنامه از شبکه آی‌فیلم بوده‌اید.

به گزارش آی‌فیلم، «سینمای کوتاه» از جمله برنامه‌های شبکه آی‌فیلم فارسی است که ضمن پخش آثار فیلمسازان عرصه فیلم کوتاه، مجری برنامه با فیلمسازان جوان به گفت‌وگو می‌پردازد. 

تا امروز 6 قسمت از این برنامه با بررسی آثار مختلف سینمایی روی آنتن رفته است و مخاطبان شبکه آی‌فیلم و علاقه‌مندان به عرصه فیلم‌های کوتاه شاهد پخش 6 فیلم «حوالی حریم»، «ژاکت»، «تالسا»، «عروسک گمشده»، «از حسکه با عشق» و «تمام زمستان‌هایی که ندیده‌ام» بوده‌اند.

فیلم «تمام زمستان‌هایی که ندیده‌ام» به کارگردانی "امید خوش‌نظر" داستان زندگی زنی باردار است که دغدغه تولد فرزندش را در جهانی جنگ‌زده دارد. «تمام زمستان‌هایی که ندیده‌ام» با صحبت‌های پزشک این زن شروع می‌شود و در ادامه شاهد ویرانی و جنگ هستیم، اتفاقی که در خلال آن فرزند این زن به دنیا می‌آید و ... .

محمد فراهانی کارگردان فیلم سینمایی «از حسکه با عشق» مهمان دومین قسمت از برنامه «سینمای کوتاه» بود؛ فیلمی که روایتی تلخ از ماجرای دختر کردنشین سوری است که مورد هجوم داعش قرار گرفته و سعی دارد مظلومیت اهالی شهر حسکه را به جهان مخابره کند.

فیلم کوتاه «حوالی حریم» ساخته مهدی میرغیاثی است و داستان جوانی را روایت می‌کند که در حوالی حرم حضرت معصومه (ع) به دستفروشی مشغول است. او علی‌رغم عهدی که بسته، زائران را می‌فریبد، تا اینکه یکی از زائران، وی را به دام می‌اندازد و ... .

همچنین در چهارمین قسمت از برنامه «سینمای کوتاه»، شاهد پخش انیمیشن «عروسک گمشده» بودیم؛ انیمیشن کوتاهی که کارگردانی آن برعهده معین صمدی است. «عروسک گمشده» به گفته کارگردان اثر، روایت عروسک یا آدم‌هایی است که گمشده‌اند و باز در جریان اتفاقات زندگی پیدا می‌شوند.

فیلم «ژاکت» ساخته کارگردانی جوان به نام محمد نظمی ادیب است. «ژاکت» درباره مادری است که به پسر نوجوانش ژاکتی هدیه می‌دهد؛ اما پسر گمان می‌برد که مادرِ دوستش ژاکت را به دلیل فقرشان به مادر او داده است. برای همین او ژاکت را در مدرسه نمی‌پوشد تا دوستش موضوع را نفهمد و خجالت‌زده نشود.

«تالسا» عنوان فیلمی از سید پرویز شجاعی است و با نگاهی فراملی، جنایت و کشتارهای بی رحمانه و بی سابقه سال ۱۹۲۱ را به تصویر می‌کشد. 

گفتنی است، «سینمای کوتاه» به‌همت واحد تولید و هنری شبکه آی‌فیلم و با تهیه‌کنندگی علی‌اکبر صدیقی، تولید شده و هر یکشنبه ساعت ۲۳:۳۰ روی آنتن می‌رود. بازپخش آن را می‌توانید دوشنبه‌ها ساعت ۰۷:۳۰ و ۱۹:۳۰ تماشا کنید.

اخبار مرتبط:

آی‌فیلم به «تالسا» سر می‌زند

حوالی حریم به سینما کوتاه می‌آید

عروسک گمشده در سینمای کوتاه این هفته

م ن/ س م

نظر شما
ارسال نظر
داود کریمی الیزئی

با سلام . احتراما به استحضار میرساند جهت ارسال فیلم برای برنامه فیلم کوتاه بفرستیم چجوری امکانش هست