پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
5671
-
الف
+

کارنامه پر نقش و نگار پرویز پورحسینی

پرویز پورحسینی بازی های ماندگاری در کارنامه دارد که در این گزارش به بخشی از آن‌ها اشاره شده است.

پرویز پورحسینی بازی های ماندگاری در کارنامه دارد که در این گزارش به بخشی از آن‌ها اشاره شده است.

به گزارش آی‌فیلم، همزمان با شیوع ویروس کرونا و شدت گرفتن آن در کشورمان، روزانه بیش از 400 نفر از هموطنان عزیزمان را از دست می‌دهیم، افرادی که برخی از آن‌ها نیز جزو جامعه هنری‌ کشورمان هستند. در هفته گذشته نیز عرصه سینما و تلویزیون پرویز پورحسینی بازیگر پیشکسوت را از دست داد. هنرپیشه‌ای که فعالیت هنری خودش را با نمایش «مرغ دریایی» روی صحنه تئاتر آغاز کرد و از آخرین حضور آن در عرصه تصویر نیز می‌توان به مجموعه تلویزیونی «بیگانه‌ای با من است» به کارگردانی "احمد امینی" اشاره کرد، سریالی که هنوز زمان پخش نشده است.

پورحسینی یکی از دانش‌آموختگان دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران بود و با کارگردان‌های به نامی مانند علی حاتمی، حمید سمندریان، بهرام بیضایی، داوود میرباقری، احمدرضا درویش، حسن فتحی، سیروس مقدم و .... همکاری داشته است. 

او نیز جدای از حضورش در عرصه هنرهای نمایشی و روی صحنه تئاتر، در عرصه تصویر نیز در فیلم‌های سینمایی چون؛ «کمال‌الملک» علی حاتمی، «کشتی آنجلیکا» محمد بزرگ نیا، «باشو غریبه‌ای کوچک» بهرام بیضایی، «روز فرشته» بهروز افخمی، «قاتل اهلی» مسعود کیمیایی، «شب حادثه» سیروس الوند و «طلسم» داریوش فرهنگ به ایفای نقش پرداخته بود.

بیشتر بخوانید:

پرویز پورحسینی درگذشت

پخش سریالی با بازی شادروان پورحسینی

سکانسی دیدنی از مرحوم پرویز پورحسینی

این هنرمند فقید در سریال‌هایی چون؛ «مختارنامه» داود میرباقری، «بی گناهان» احمد امینی، «سرزمین کهن» کمال تبریزی، «میکائیل» سیروس مقدم و «شب دهم» حسن فتحی حضور داشته و جزو ماندگارترین آثار او شناخته شده است.

شبکه آی‌فیلم درگذشت پرویز پورحسینی این بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون کشورمان را به جامعه هنری و این هنرمند فقید تسلیت می‌گوید.

م ن/

نظر شما
ارسال نظر