پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
2741
-
الف
+

نقدی متفاوت از سریال مسافران

در این گزارش نقد سریال «مسافران» به کارگردانی رامبد جوان را مطالعه می‌کنید.

در این گزارش نقد سریال «مسافران» به کارگردانیرامبد جوان را مطالعه می‌کنید.

به گزارش آی‌فیلم به نقل از ایسنا، هادی معیر‌ی‌نژاد منتقد تلویزیون و سینما گفت: گزارش پایانی «مسافران» كه به رییس كنفدراسیون راه‌شیری نوشته می‌شود قدری برتر و قوی‌تر از سایر سكانس‌های سریال است.

هادی معیر‌ی‌نژاد در نقد سریال رامبد جوان افزود: قوی‌تر بودن گزارش پایانی از نكات خوب «مسافران» است و طراحی آن به‌گونه‌ای بوده است كه از سایر بخش‌های سریال مجزا به نظر برسد، البته بینندگان، «مسافران» را در یك كلیت می‌بینند و این سریال را دوست دارند.

 او تاكید كرد: در نگارش گزارش پایانی دست نویسندگان بازتر بوده است، چرا كه نوشتن آن نیاز به خلق موقعیت نمایشی ندارد، بنابراین این بخش قوی‌تراست.

 معیری‌نژاد درباره‌ی فیلمنامه‌ی «مسافران» اضافه كرد: یكی از المان‌های اصلی طنز ایجاد تقابل بین دو دیدگاه متفاوت است كه در «مسافران» میان فضایی‌ها و زمینی‌ها و به عبارت بهتر، ایرانی‌ها به وجود آمده است. برخی رفتارها و اخلاق ایرانیان در این سریال در چارچوب طنز برجسته و این تقابل باعث ایجاد موقعیت‌های كمدی و خنده‌دار شده است.

او درباره‌ی كارگردانی رامبد جوان در «مسافران» گفت: به نظر می‌رسد رامبد جوان به‌دنبال مرزهای نوینی در ارائه‌ی هنری آثارش می‌گردد. او فرد پرانرژی و پرتحركی است و جست‌وجوی مرزهای نو در آثارش مشاهده می‌شود. «مسافران» هم نسبت به آثار قبلی رامبد جوان اثر بهتری محسوب می‌شود، چرا كه كارگردانی جوان در آن مشهودتر است.

این منتقد در زمینه‌ی بازی بازیگران عرصه‌ی طنز مانند حمید لولایی و شقایق دهقان در كنار هنرپیشه‌ای تئاتری چون محمدحسن معجونی و دیگر نقش‌آفرینان «مسافران» اظهار كرد: مردم با بازی معجونی و حتی سحر دولتشاهی (بازیگر نقش ناهید) ارتباط برقرار كرده‌اند؛ به‌ویژه معجونی به‌خوبی توانسته است از عهده‌ی ایفای نقش بهرام برآید.

او ادامه داد: حمید لولایی در «مسافران» نقش فردی عصبی و بدجنس(فرخ) را بازی می‌كند البته او این نقش را بارها بازی كرده است. هرچند كه فرخ باعث ایجاد خنده می‌شود، ولی میمیك جالب صورت معجونی جذابیت بیشتری دارد.

 معیری‌نژاد در پایان با بیان این‌كه اشكالاتی در شخصیت‌پردازی بعضی سریال‌های طنز وجود دارد مثال زد: یكی از قسمت‌های ابتدایی «مسافران» مربوط به آشنایی گروه فضایی با دروغ‌گویی و وانمودكردن بود این در حالیست كه آنان از ابتدا وانمود كرده بودند كه از سوئد به ایران آمده‌اند.

رامبد جوان، سحر دولتشاهی، حسن معجونی، حمید لولایی، نصرالله رادش، شقایق دهقان و پروین قائم‌مقامی از جمله بازیگران این سریال هستند.

بر اساس این گزارش، سریال «مسافران» از جمعه ۹ آبان هر شب ساعت ۱۹:۰۰ از آی‌فیلم فارسی پخش می‌شود و بازپخش آن در ساعت ۰۳:۰۰ و ۱۱:۰۰ روز بعد خواهد بود.

ه خ/ ص گ

نظر شما
ارسال نظر