پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
9080
-
الف
+

چه کسی آقای سریال های پلیسی ایرانی است؟

مهدی فخیم‌زاده را می‌توان با ساخت 5 سریال پلیسی «آقای سریال های پلیسی تلویزیون» نامید.

مهدی فخیم‌زاده را می‌توان با ساخت 5 سریال پلیسی «آقای سریال های پلیسی تلویزیون» نامید.

به گزارش آی‌فیلم، فخیم زاده سال ها پیش و پس از فیلم سینمایی «تاواریش» در سال 72، به تلویزیون مهاجرت کرد و 8 سریال تلویزیونی ساخت که پنج تای آن ها در گونه مورد علاقه اش یعنی پلیسی - حادثه ای بود. او را با این 5 عنوان سریال پلیسی، می توان «آقای سریال های پلیسی تلویزیون» نامید. امروز نگاهی داریم به کارنامه 14 سال سریال سازی تلویزیونی مهدی فخیم زاده در گونه پلیسی:

خواب و بیدار

داستان: توران معروف به ناتاشا، خلافکاری حرفه ای است که بعد از مدت ها به ایران برگشته است. او با کمک همدست سابقش شروع به سرقت مسلحانه می کند ولی تحت تعقیب پلیس قرار می گیرد.
فخیم زاده بازیگر هم بود؟ نقش «اصغر کپک» یکی از شخصیت های به یادماندنی تاریخ سریال های تلویزیون است که فخیم زاده در این سریال بازی کرد.
درباره سریال: «خواب و بیدار» قطعاً ماندگارترین و پرمخاطب ترین سریال مهدی فخیم زاده است. او در این مجموعه برای اولین بار در تلویزیون مجرم را باکلاس نشان داد و از تبهکاران آفتابه دزد که پیشتر در تلویزیون نمایش داده می شدند فاصله گرفت. همچنین نمایش اشراف اطلاعاتی و تجهیزات نیروی انتظامی، از نکات قابل توجه «خواب و بیدار» بود که قبل از آن سابقه نداشت.

حس سوم

داستان:  زنی به نام «سیما» پس از یک سانحه تصادف، قدرت بویایی قدرتمندی پیدا می کند و حساسیت او به بوی مواد مخدر، باعث می شود بتواند از فاصله ای دور، این مواد را دنبال کند!
فخیم زاده بازیگر هم بود؟ او نقش همسر «سیما» را ایفا می کرد و در زمان ساخت این سریال، به صورت همزمان در «مختارنامه» هم حضور داشت. او فاصله فیلمبرداری «حس سوم» در تهران و «مختارنامه» در شاهرود را هر چند روز طی می کرد و حتی گاهی اوقات که در شاهرود حضور داشت، کارگردانی «حس سوم» را به دستیارش می سپرد.
درباره سریال: «حس سوم»، از کار های به یادماندنی فخیم زاده محسوب می شود که با وجودی که کوتاه بود و تنها 10 قسمت داشت، از کیفیت بالایی چه از لحاظ فیلمنامه و چه از لحاظ کارگردانی برخوردار بود.

بی صدا فریاد کن


داستان:
 دکتر سارا افخمی افسر نیروی انتظامی پرونده ای را در دست می گیرد که درباره تولیدکنندگان قرص های توهم زا در داخل کشور است. او در این پرونده سرنخ هایی از شخصی سابقه دار به نام چنگیز تورانی به دست می آورد و به تعقیب او می پردازد.
فخیم زاده بازیگر هم بود؟ او نقش یک خلافکار خرده پا را بازی می کرد که به طور اتفاقی پایش به داستان باز شده بود.

ساختمان 85


داستان: قتلی در یک مجتمع مسکونی پرجمعیت روی می دهد که همه ساکنان آن را درگیر خود می کند. بازپرس پرونده هم به همراه فرزندش که روزنامه نگار است، وارد این پرونده می شوند.
فخیم زاده بازیگر هم بود؟ بله ولی نه در نقش اصلی. نقش اصلی بازپرس ویژه قتل بود و انگار فخیم زاده نمی خواست جز پلیس یا متهم، نقش دیگری داشته باشد!
درباره سریال: «ساختمان 85» کمترین اکشن و درگیری را بین سریال های فخیم زاده دارد، دلیل آن هم شخصیت اصلی قصه است که به جای پلیس، این بار یک بازپرس است؛ بازپرس ها هم که اصولاً در کارشان درگیری و اکشن ندارند. داستان این سریال و تعلیق آن که به اعتقاد برخی برای 26 قسمت کشش نداشت، مورد انتقاد واقع شد و کمی از مخاطبانش کاست. علاوه بر آن لوکیشن های کم تعداد، گاهی بیننده را خسته می کرد.

فوق سری


داستان: سرهنگ احمد نادری و سرهنگ علی نصراللهی که دو دوست و همکار قدیمی هستند، با یک باند قاچاقچی مواد مخدر درگیر می شوند. قصه این سریال درباره عملیاتی فوق سری در نیروی انتظامی است که فقط پنج نفر از آن اطلاع دارند.
فخیم زاده بازیگر هم بود؟ او در دو نقش بازی می کرد: یکی سرهنگ نیروی انتظامی و دیگری یک موادفروش خرده پا.
درباره سریال: با وجودی که همه آثار تلویزیونی فخیم زاده، رگه هایی از طنز داشتند، ولی مجموعه «فوق سری» را بیشتر می توان کمدی نامید تا پلیسی. «فوق سری» از فیلمنامه و بازی های خوبی بهره می برد ولی در جذب مخاطب، نتوانست همپای رقبای نوروزی اش (در حاشیه و کلاه قرمزی) عمل کند.

ه خ/ ص گ

نظر شما
ارسال نظر