پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
5448
-
الف
+

انتشار 2 فراخوان جشنواره تئاتر فجر

دو فراخوان از سی و نهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر منتشر شد.

دو فراخوان مسابقه «نمایشنامه نویسی» و «مسابقه و نمایشگاه عکس و پوستر تئاتر» سی و نهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر منتشر شد.

به گزارش آی‌فیلم به نقل از دبیرخانه سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، مسابقه «نمایشنامه نویسی» با هدف تشویق تولید و حمایت از نمایشنامه‌های ایرانیِ برگرفته از مضامین و بنیان‌های فرهنگی و اجتماعی ایران زمین برگزار می‌شود. پرداختن به میراث گران‌بهای تاریخی، فرهنگی و ادبی و دینی ایران و همچنین محورهای موضوعی مورد تأکید و مذکور در این فراخوان در اولویت خواهند بود. جشنواره تئاتر فجر در پی آن است که به یمن حضور ارجمند نمایشنامه نویسان حرفه‌ای و پر تجربه تئاتر ایران و نیز جوانان خالق و توانمند این حوزه بانی رخدادی اثرگذار در نمایشنامه‌نویسی ایران باشد.

بر اساس این گزارش، مسابقه و نمایشگاه «عکس و پوستر» تئاتر جشنواره سی و نهم تئاتر فجر نیز در پی برگزاری چندین دوره مسابقه و نمایشگاه عکس و پوستر تئاتر و کمک به ثبت لحظات و دقایق هنر زنده تئاتر در قاب هنرهای تجسمی و هموار نمودن مسیر همراهی و همنوایی تئاتر و هنرهای تجسمی، با توجه به شرایط ویژه سال جاری به جهت همه گیری بیماری کرونا و به تبع آن تقلیل کمی اجراهای تئاتر در کشور با توجه به اهمیت این بخش در گستره تئاتر بر مبنای سال‌های گذشته اقدام به برگزاری مسابقه و نمایشگاه عکس و پوستر تئاتر می‌کند.

شایان ذکر است، فراخوان دیگر بخش‌ها نیز پس از بررسی نهایی اعلام می‌شود. همچنین، امسال «مسافرآستانه» به عنوان دبیر سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر فعالیت خود را آغاز کرده است.

بیشتر بخوانید:

بهترین‌های تئاتر فجر معرفی شدند

نامزدهای جوایز مسابقه عکس تئاتر فجر

 

ا.ا / س.م

نظر شما
ارسال نظر