پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
7233
-
الف
+

دیالوگ ماندگار: شرط عشق جنون است

دیالوگ معروف قسمت هفتم سریال «مختارنامه» را در این گزارش آورده‌ایم.

دیالوگ معروف  قسمت هفتم سریال «مختارنامه» را در این گزارش آوردیم. 

به گزارش آی‌فیلم، در قسمت هفتم سریال «مختارنامه» خواهید دید: زائده، پسرعموی مختار، به دستور ابن زیاد به زندان میرود و ضمن دیدار با مختار، مأموریت دارد تا مرهم زهرآلود را به مختار بدهد. اما زائده با ترفندی مختار را از قضیه آگاه میکند و مختار نیز با ترفند خود دور از چشمان زندانبان، در گوش زائده نجوا میکند که با نامه ای از شوهرخواهرش عبدالله بن عمر بخواهد که او با فرستادن نامه ای به یزید طلب آزادی اش را بکند.

سرانجام فرستاده‌ای از جانب شام به سوی کوفه می آید و نامه ای از یزید به نزد ابن زیاد می آورد. ابن زیاد با خواندن نامه ناگهان برافروخته شده و با فحاشی به یزید، او را ابله می خواند. یزید در این نامه تحت تاثیر نامه عبدالله بن عمر، از واقعه کربلا پشیمان شده و خواهان آزادی مختار گردیده است.

بیشتر بخوانید

پخش قسمت چهارم مختارنامه امشب از آی‌فیلم

گزارش تصویری: خلاصه قسمت پنجم مختارنامه

گزارش تصویری: خلاصه قسمت ششم مختارنامه

نکاتی که درباره سریال مختارنامه نمی‌دانید

مختار به دستور ابن زیاد آزاد میشود. ابن زیاد به مختار سه روز مهلت میدهد تا کوفه را ترک کند. عمرسعد و شمر که بیمناک از آزادی مختار هستند، به نزد ابن زیاد رفته و چاره میجویند. ابن زیاد به آنان پیشنهاد میکند که صبر کنند تا مختار از کوفه خارج شده و آنگاه او را بکشند.

کیان و مختار با هم روبرو میشوند و پس از مدتها یکدیگر را در آغوش کشیده و بر کشته دشت نینوا می گریند و این دیالوگ معروف بینشان رد و بدل می‌شود که: 

مختار: تو چرا از قافله عشق جا ماندی؟
کیان: راه گم کردم ابو اسحاق
مختار:راه بلدی چون تو که راه را گم کند ،نا بلدان را چه گناه ؟
کیان: راه را بسته بودند از بیراهه رفتم هر چه تاختم مقصد را نیافتم،وقتی به نینوا رسیدم خورشید بر نیزه بود.
مختار: شرط عشق جنون است ما که ماندیم ،مجنون نبودیم.

گفتنی است،  «مختارنامه»، هر شب بجز پنجشنبه ها ساعت ۲۳:۰۰ به صورت دو قسمتی روی آنتن آی‌فیلم فارسی می‌رود و بازپخش آن نیز رأس ساعت‌های ۷:۰۰ و ۱۵:۰۰ روز بعد خواهد بود.

 

/ه خ

نظر شما
ارسال نظر