پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
4676
-
الف
+

آشنایی با کارگردان دودکش و پادری

محمدحسین لطیفی کارگردان موفق سینما و تلویزیون ایران است.

محمد حسین لطیفی کارگردان موفق سینما و تلویزیون، متولد 1341 در تهران است.

به گزارش آی فیلم، او از نقاشی وارد عرصه فیلمسازی شد و علاوه بر ساخت سریال های بیادماندنی در قامت نویسنده و تهیه کننده فعالیت اش را ادامه می دهد و تجربه اجرا هم دارد.

تا 34 سالگی در حرفه نقاشی و مجسمه سازی و سرودن شعر فعالیت می کرد تا اینکه در سال 1375 در بدو راه اندازی سینمای تجربی توسط محسن مسعودشاهی وارد عرصه فیلمسازی شد.

اولین بار در سال 1375 فیلم سرعت را ساخت.

سپس سال 78 فیلم عینک دودی را روی پرده سینما برد و با سریال کت جادویی سال 78 با حضور بازیگرانی چون رامبد جوان و بهزاد فراهانی استعداد خود را نشان داد.

موفقیت ها:

در سال 85 با ساخت سریال وفا در ژانر جاسوسی و معرفی پوریا پورسرخ بعنوان بازیگر نوظهور از جشنواره فیلم پلیس، جایزه ویژه هیئت داوران را گرفت.

همین سال با ششمین فیلم خود بنام روز سوم سیمرغ بهترین فیلم و بهترین کارگردانی را از جشنواره بین المللی فیلم فجر بدست آورد.

سریال و فیلم های معروف:

شاید جالب باشد بدانید لطیفی کارگردان چه سریال هایی بوده است.

از معروف ترین سریال او می توان به سریال کت جادویی، همسایه ها، سفر سبز، فرار بزرگ، وفا، صاحبدلان، نردبام آسمان، دودکش، تنهایی لیلا، پادری و سر دلبران اشاره کرد.

لطیفی کارگردانی فیلم های مرد نقره‌ای، به وقت خماری، اسب سفید پادشاه، پاریس تا پاریس، توفیق اجباری، روز سوم، خوابگاه دختران، دختر ایرونی و عینک دودی را بر عهده داشته است.

این روزها به خاطر پخش سریال «دودکش» و در ادامه آن «پادری» از آی‌فیلم، نام این کارگردان دوباره بر سر زبان‌ها افتاده است.

امشب ساعت 23 قسمت پایانی دودکش روی آنتن می رود و از فرداشب پخش سریال پادری آغاز می شود.

ب س

نظر شما
ارسال نظر