پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
5042
-
الف
+

من پیر شدم؟ بابات پیر شده!

در این گزارش سکانسی از سریال «بدون شرح» با بازی زنده یاد "فتحعلی اویسی" مشاهده میکنید.

در این گزارش سکانسی از سریال «بدون شرح» با بازی زنده یاد "فتحعلی اویسی" مشاهده میکنید.

به گزارش آی‌فیلم، سکانسی از مجموعه تلویزیونی «بدون شرح» با بازی زنده یاد "فتحعلی اویسی" را در این گزارش مشاهده میکنید.

فتحعلی اویسی بازیگر پیشکسوت کشورمان، چندی پیش به دلیل عارضه سکته مغزی در یکی از بیمارستان‌های پایتخت بستری و پس از گذراندن سخت دوران بیماری، صبح امروز در بیمارستان درگذشت. 

این هنرمند فقید در دوازدهم مهر ماه سال ۱۳۲۴ در شهر قم چشم به جهان گشود و پس از گذراندن یک دوره تحصیلی در دانشگاه ایالت تگزاس، در رشته بازیگری و کارگردانی فارغ التحصیل شد و در سال ۱۳۵۳ به ایران بازگشت. او در سال ۱۳۵۷ پس از ورودش به کشور در فیلم سینمایی «قدغن» به کارگردانی علیرضا داوودنژاد مقابل دوربین رفت. 

فتحعلی اویسی از جمله بازیگران پرکاریست که در کارنامه کاری خود عناوین مشهوری از کارگردان‌ها را ثبت کرده است، مانند همکاری او با ناصر تقوایی در فیلم سینمایی ناخدا خورشید، فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی و یا مومیایی ۳ اثری از محمدرضا هنرمند. 

اویسی جدای از مشهوریتش در سینمای ایران، با ایفای نقش در چندین سریال تلویزیونی نیز با نام‌های «کمربندها را ببندیم، باغچه مینو، بدون شرح، دست بالای دست، دارا و ندار، تنهاترین سردار و .... حضور داشت. 

در کارنامه کاری او می‌توان به کارگردانی آثاری چون؛ مریم و میتیل، باو، مادر و سربلند اشاره کرد، همچنین اویسی در رزومه هنری خود، به عنوان خواننده هم شناخته می‌شود و تیتراژ سریال «کمربندها را ببندیم» را نیز خوانده است. 

بیشتر بخوانید:

فتحعلی اویسی درگذشت

ط ه/ه خ

نظر شما
ارسال نظر