پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
1727
-
الف
+

گزارشی از پشت‌صحنه «آنام» به بهانه بازپخش آن از آی‌فیلم

اختصاصی: بازیگران «آنام» مقابل دوربین آی‌فیلم قرار گرفتند.

«آنام» نام یک مجموعه تلویزیونی ایرانی به تهیه‌کنندگی "اسماعیل عفیفه" و کارگردانی "جواد افشار" و به نویسندگی "امیرعباس پیام" است که در سال ۱۳۹۶ تولید شده‌ است. 

این سریال روایتگر داستان زندگی زنی میانسال به نام "مارال " است که زندگی پر ماجرا و سختی را پشت سر گذاشته و با تکیه بر قدرت اراده اش توانسته خود و خانواده اش را به آرامش و آسایش برساند. اما برملا شدن رازی، این آرامش را از او سلب کرده و زندگی اش را دوباره دچار تلاطم بزرگی می‌کند. او در می‌یابد تمام کسانی که عاشقش بوده و دوستش داشته‌اند، جنایات بزرگی در حق او مرتکب شده‌اند. پس تصمیم می‌گیرد برای به دست آوردن هر آنچه که به ناحق از او گرفته شده، بجنگد.

در زبان ترکی «آنام» به معنی «مادرم» است. این سریال  به نوعی قصه‌ی اسارت‌ها در زنجیر سنت‌های غلط و جهل و تعصب‌هاست. قصه درد و رنج یک دختر جوان است که می‌خواهد بطور مستقل عشق و آینده زندگی خود را انتخاب کند اما در مبارزه با قید و بندهای جاهلانه و دست و پاگیر اجتماعی دچار ناملایمات فراوانی می‌شود و سرنوشتی کاملا متفاوت با خواسته خود پیدا می‌کند. آنام قصه مرگ آرزوهاست.

درونمایه دیگر سریال مفهوم مکافات است که گریبان انسان را رها نمی‌کند. هر عملی نتیجه و مکافاتی دارد که گویا سرنوشت محتوم انسان است وگذشت زمان نیز فقط آن را زیر خاکستر نگه می‌دارد تا زمانی که دوباره شعله ور گردد. و آغاز سریال درست در زمانی است که کم کم باد خاکسترها را از روی آتش کنار زده و شعله‌ها دیده می‌شود. هر لحظه انتظار شعله ور شدن و گرگرفتن آتش می‌رود. امید پدر آرزو خطای بزرگی انجام داده و بچه ای را از مادرش جدا کرده‌است اما پس از سی سال اکنون نوبت مکافات است و هیچ راهی برای فرار وجود ندارد و هر دست و پا زدنی او را بیشتر در باتلاق فرو خواهد برد.

مجموعه تلویزیونی «آنام» هر شب به جز پنجشنبه ها ساعت ۲۱:۰۰ از شبکه آی‌فیلم پخش می‌شود و تکرار آن در ساعت‌ ۵ و ۱۳ روز بعد خواهد بود.

س م/ ط ه

نظر شما
ارسال نظر