پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
3795
-
الف
+

کوروش تهامی: نقشم را صیقل دادم

کوروش تهامی در خصوص سختی‌های بازی در سریال «گمشدگان» صحبت کرد.

کوروش تهامی در خصوص سختی‌های بازی در سریال «گمشدگان» صحبت کرد.

به گزارش آی‌فیلم به نقل از خبرگزاری صبا، کوروش تهامی برای اولین بار در سن ۲۵ سالگی و با بازی در فیلم سینمایی «سینما سینماست» به مخاطب عام معرفی شد. او علاوه بر بازیگری در عرصه موسیقی و آواز نیز فعالیت دارد. تهامی تا به امروز در سریال هایی همچون مریم مقدس، زیر تیغ، مشق عشق، ساعت شنی، شمس العماره و ... ایفای نقش کرده است. این هنرپیشه در سریال «گمشدگان» که در سال 1396 به کارگردانی رضا کریمی ساخته شد، نقشی متفاوت دارد. او ایفاگر نقش جوان کم بینایی را بازی می کند که از معلولیت پا هم رنج می برد. هم اکنون این سریال از آی فیلم فارسی در حال پخش است و به همین بهانه با کوروش تهامی به گفت و گو نشستیم که در ادامه می خوانید.

نظر شخصی تان در خصوص سریال «گمشدگان» و بازخوردی که از مخاطبان در زمان پخش گرفتید چیست؟

در کل نظر مردم درباره این سریال مثبت بود و بازخوردهای خوبی گرفتم. امّا بیشتر بینندگان درباره نقشی که خودم در آن سریال برعهده داشتم اظهارنظر می‌ کردند. نقشی که من در این سریال بازی کردم برای مردم خیلی جالب و قابل توجه بود. چون قبلاً در سریال «مشق عشق» نقش یک والیبالیست معلول اما موفق را برعهده داشتم. امّا در این سریال نقطه مقابل آن نقش را بازی کردم و این موضوع برای مردم جذابیت داشت. در گمشدگان من بر اثر یک بیماری پاهایم را از دست می دهم و ویلچرنشین می شوم. این شخصیت با پدرش زندگی می کند و مادرش را از دست داده است و مشکلات زیادی دارد. پای سمت راستش فلج است و مشکل کم بینایی هم دارد.

بازی کردن در قالب کسی که معلولیت خاصی دارد به نظر آسان نمی‌ رسد، نظر خودتان در این باره چیست؟

بله دقیقاً همین طور است که می گویید. نقشی که من در گمشدگان برعهده داشتم خیلی سخت بود. وقتی قرار است نقش یک نابینا را بازی کنی، وضعیتت مشخص است امّا بازی کردن در قالب یک کم بینا سختی های زیادی دارد. فرد نابینا قرار است که هیچ چیز را نبیند و بازی کردن آن نقش زیاد سخت نیست، امّا وقتی قرار است نقشی فردی را بازی کنی که نه به صورت کامل همه چیز را می بیند و نه کاملا نابیناست، کار سخت می شود. این جوان علاوه بر کم بینایی مشکل پا هم داشت و روی ویلچر بود و در کل نقش سختی بود.

البته همین چالش ها می تواند برای یک بازیگر جذاب باشد.

بله، درست است که بازی کردن چنین نقشی سخت است، امّا همین سختی‌ها باعث می شود که جذابیت داشته باشد. وقتی این نقش به من پیشنهاد شد، احساس کردم که یک بازیگر به تمام معنا، متبحر و مجرب لازم است تا بتواند آن را ایفا کند و حق مطلب را ادا نماید. بعید می دانم هر کسی بتواند از عهده این نقش برآید.

پس باید بازخوردهای جالبی هم از بابت این نقش گرفته باشید.

زمانی که این نقش را ایفا کردم و سریال در حال پخش بود، یکی از دوستان قدیمی‌ ام را دیدم. او به من گفت که اجرای این نقش حیرت انگیز بود. برایم تعریف کرد که سال ها با شخصی که همین مشکل قوز قرنیه را دارد، زندگی کرده‌ و دقیقاً همین رفتارها را از او دیده است. در صورتیکه من تیک هایی را که برای اجرای آن نقش انتخاب کرده بودم از کسی وام نگرفته بودم و چیزهایی بودند که خودم به آن‌ها رسیده بودم. وقتی درباره آن تیک‌ ها و به کار بردنشان با آقای کریمی به عنوان کارگردان سریال صحبت می کردم، خیلی خوششان آمد و استقبال کردند. جالب است بدانید که آن تیک ها تا مدت ها در رفتار خودم بود و با آن ها زندگی می کردم.

در سریال گمشدگان تا چه میزان بر اساس دیالوگ هایی که در فیلمنامه نوشته شده بودند کار می کردید و آیا دستتان برای بداهه گویی باز بود؟

به هر حال بازیگر خیلی نمی تواند سر خود عمل کند. مجبوریم تابع متنی که نوشته شده است، باشیم. اما در گمشدگان این فرصت را داشتیم که با تعامل با کارگردان در برخی موارد طوری نقش را اجرا کنیم که بهتر از آب درآید. به طور کلی آقای کریمی از آن دسته کارگردان هایی هستند که با بازیگر تعامل می کنند. در این سریال بلا استثناء در تمام سکانس هایی که من بازی داشتم قبل از اجرا حدود نیم ساعت تا 40 دقیقه با کارگردان صحبت می کردیم تا به نتیجه برسیم که چطور نقش اجرا شود که بهترین نتیجه را بگیریم. در واقع در این زمان قبل از اجرای نقش، آن را صیقل می دادیم و با آقای کریمی تعامل خوبی داشتیم.

پیام اصلی این سریال از نظر شما چه بود؟

چیزی که به نظرم می آید این است که این سریال پیام امیدواری را منتقل می کند. البته امیدواری و توکل به خدا بدون تلاش معنایی ندارد. مهم این است که در کنار این امیدواری تلاش هم داشته باشیم تا به نتیجه برسیم.

بازپخش سریال «گمشدگان» را از آی فیلم فارسی می‌ بینید؟

نه متأسفانه اصلاً در جریان نبودم که این سریال از آی فیلم در حال پخش است.

نظرتان در خصوص پخش این سریال از آی فیلم فارسی چیست؟

کارها متفاوت است و همه با یک سطح کیفی تولید نمی شوند اما به نظر من گمشدگان کار باکیفیتی است و پخش آن از آی فیلم می تواند مناسب باشد. توصیه می کنم مسئولان آی فیلم سریال هایی را پخش کنند که درجه یک بوده و نشانگر توانایی های ایرانیان در حوزه مجموعه سازی باشد.

 

 

نظر شما
ارسال نظر