پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
3305
-
الف
+

یازده کشور خارجی از جشنواره فیلم کوتاه نهال استقبال کردند

200 اثر از ۱۱ کشور در چهاردهمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه «نهال» شرکت کردند.

200 اثر از ۱۱ کشور در چهاردهمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه «نهال» شرکت کردند.

به گزارش آی‌فیلم، نشست خبری چهاردهمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه «نهال» عصر روز گذشته با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

خاتون حیدری فاروقی در ابتدای این نشست گفت: هدف این جشنواره فراهم آوردن زمینه‌ای برای نمایش توانمندی‌های دانشجویان، ارتباط دانشجویان با بدنه سینما و ایجاد فضایی سالم جهت رقابت میان آثار آن‌هاست.

در ادامه نگار خسروی، مسئول روابط عمومی عنوان کرد: امسال در بخش ملی ۴۰۲ اثر داستانی، تجربی، سال اولی، مستند و انیمیشن، ۱۵۰ عکس و ۴۰ پوستر به دست ما رسید. از میان ۴۰۲ فیلم ۷۱ اثر وارد مسابقه شدند و ۲۶ اثر در بخش جنبی اکران می شود. در  روز ۲۹ خرداد داوری بخش عکس و پوستر نیز انجام شد که ۳۸ عکس برای برگزاری نمایشگاه انتخاب شد اما از میان ۴۰ پوستر متاسفانه به دلیل اینکه این آثار در سطحی نبودند که نمایشگاه داشته باشیم تنها داوری انجام شد.

حیدری فاروقی درباره هیات انتخاب و داور جشنواره بیان‌کرد: در بخش فیلم آقایان مسعود سفلایی، مجید شیخ انصاری و محمد نجاریان اعضای هیات انتخاب جشنواره نهال‌ در چهارمین‌دوره برگزاری خود هستند. همچنین داوران بخش عکس امسال آقایان سیامک زمردی مطلق، محمد بدرلو و خانم مریم تخت کشیان هستند. در بخش پوستر نیز آقایان مازیار تهرانی و فرشید پارسی کیا به عنوان داور در کنار ما هستند. همچنین با توجه به اینکه تیزر فیلم نقش بسزایی در عرضه فیلم به بازار دارد و برای تبلیغات عنصر موثری محسوب می شود، در این دوره از کارگردانان خواهش کردیم تیزر فیلم هایشان را برای ما بفرستند از همین رو مسابقه ای برای تیزر هم برگزار می کنیم که در سال های پیش این بخش وجود نداشت.

حضور کشورهای خارجی در جشنواره نهال

سپس آناهیتا هوشان دبیر بخش بین المللی جشنواره بیان کرد: امسال دومین سالی است که جشنواره فیلم کوتاه «نهال» به صورت بین المللی برگزار می شود. در این دوره ۲۰۰ اثر از ۱۱ کشور از جمله فرانسه، آلمان، سوئیس، آمریکا و ... به دبیرخانه ما ارسال شد. از میان ۲۰۰ فیلم ۲۹ اثر برای نمایش انتخاب شدند که داوری آنها توسط ۴ داور که سه نفر آن‌ها بین المللی و یک نفر ایرانی است، انجام خواهد شد.

در ادامه پیوند اقتصادی دبیر انجمن علمی سینما با اشاره به بخش بزرگداشت این جشنواره بیان کرد: در مورد بزرگداشت ها باید بگویم که ما هر سال بزرگداشتی برای اهالی سینما برگزار می کنیم، امسال نیز برای «محمدحسین فرج» که از پیشکسوتان سینما و همچنین از استادان دانشگاه است، بزرگداشتی برگزار می کنیم.

تاریخ برگزاری جشنواره

در ادامه حیدری فاروقی با اشاره به تاریخ برگزاری جشنواره عنوان کرد: تاریخ برگزاری این دوره از جشنواره با دوره های دیگر کمی متفاوت است زیرا انتخابات ریاست جمهوری و شروع ماه مبارک رمضان برگزاری آن را به تعویق انداخت. از همین رو جشنواره فیلم «نهال» از تاریخ ۷ تا ۱۴ تیر ماه برگزار می شود. سالن فارابی و سالن سیف الله داد خانه سینما برای نمایش آثار انتخاب شده است. به همین ترتیب از همین جا باید اعلام کنیم خوشحالیم که خانه سینما در کنار جشنواره است. ما از ساعت ۱۲ ظهر تا ساعت ۲۴ به نمایش فیلم ها خواهیم پرداخت.

در ‌انتهای این جلسه از پوستر چهاردهمین جشنواره بین المللی فیلم دانشجویی نهال رونمایی شد.

 ه خ / س م

نظر شما
ارسال نظر