پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
2007
-
الف
+

فیلم دفاع مقدسی «تا آمدن احمد» نامزد بهترین فیلم جشنواره «ورشو» لهستان شد

فیلم سینمایی «تا آمدن احمد» با حضور در جشنواره ضد جنگ و تاریخی «ورشو» در لهستان توانست در بخش بهترین فیلم نامزد دریافت جایزه شود.

فیلم سینمایی «تا آمدن احمد» به کارگردانی صادق صادق دقیقی و تهیه‌کنندگی پروانه مرزبان با حضور در جشنواره ضد جنگ و تاریخی «ورشو» در لهستان توانست در بخش بهترین فیلم نامزد دریافت جایزه شود.

به گزارش آی‌فیلم، فیلم سینمایی «تا آمدن احمد» فیلمی به کارگردانی صادق صادق‌دقیقی و تهیه‌کنندگی پروانه مرزبان و نویسندگی عبدالجبار دلدار و پروانه مرزبان است که در سال 1393 ساخته شد. این فیلم سینمایی در جشنواره فیلم فجر سینمای ایران در آن سال حضور داشت. از نکات قابل توجه این اثر حضورش در جشنواره‌های خارجی است.

پیش از این فیلم سینمایی «تا آمدن احمد» که یک اثر دفاع مقدسی محسوب می‌شود در جشنواره «جیپور هند» حضور پیدا کرده بود که توانست موفق به دریافت تندیس رز زرد و سبز بهترین کارگردانی و بهترین فیلم جشنواره در بخش جنگ و صلح شود.

داستان فیلم سینمایی «تا آمدن احمد» در سال 1365 اتفاق می‌افتد و روایتگر یک خانواده شهید در جزیره خارک است. در این فیلم احمد از نیروهای جمعیت هلال احمر است که شهید می‌شود اما خانواده او فکر می‌کنند که هنوز زنده است و دنبال او می‌گردند.

بر پایه این خبر فیلم سینمایی «تا آمدن احمد» در حضور بین المللی دیگر خود در جشنواره‌ «آباجا» در نیجریه و در جشنواره جنگی و تاریخی «ورشو» لهستان به ترتیب کاندید جایزه بهترین کارگردانی و بهترین فیلم شده است.

از بازیگران این فیلم می‌توان به افسر اسدی، پرهام دلدار، مهدی فقیه، بهرام ابراهیمی، جواد پولادی، ونوس حسن کانلی، محمد جواد سلام پور، سینوهه دانشمند، حسین قفلی، حسن علیرضایی اشاره کرد.

دیگر عوامل فیلم «تا آمدن احمد» عبارتند از کارگردان و تدوین: صادق صادق‌دقیقی/ نویسنده: پروانه مرزبان، عبدالجبار دلدار/ تهیه کننده، مجری طرح: پروانه مرزبان/ بازنویسی فیلمنامه: عباس عمرانی بیدی، عبدالجبار دلدار/ مدیرفیلمبرداری: فریدون شیردل/ صدابردار: مسیح سراح/ صدا گذار: آرش قاسمی/ طراح چهره پردازی:مهری شیرازی/ طراح صحنه و لباس: علی نصیرنیا، بهار مومنی/ مدیر تولید: پرهام دلدار/ موسیقی: بهزاد عبدی/ منشی صحنه: حسین خورزوقی/ جلوه‌های ویژه بصری: فرید ناظر فصیحی/ منشی صحنه: حسین خورزوقی/عکاس: نیوشا دلدار، پدرام دلدار/ فیلمبردار پشت صحنه: سحر تاری.

ه خ / ح ی

نظر شما
ارسال نظر